Το ισλαμικό κράτος δολοφόνησε τον επιφανή Σύρο ποιητή, Μπασίρ Αλ Αανί


21/03/16

Η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, «πνευματικό τέκνο» της ελληνικής Εταιρείας Συγγραφέων, βρίσκει την ποίηση τραυματισμένη και τον κόσμο σκοτεινιασμένο από κρίσεις, πολέμους και θρησκευτικούς φανατισμούς. Πριν από λίγες μέρες, το ισλαμικό κράτος δολοφόνησε τον επιφανή σύρο ποιητή, Μπασίρ Αλ Αανί. Πρόσφατα, η Σαουδική Αραβία καταδίκασε σε θάνατο τον παλαιστίνιο ποιητή Άσραφ Φαγιάντ. Όταν, το 1998, η Εταιρεία Συγγραφέων πρότεινε τη δημιουργία μιας παγκόσμιας ημέρας ποίησης, πρόταση την οποία αποδέχτηκε αργότερα η Unesco καθιερώνοντας αυτόν τον ετήσιο εορτασμό, οι Έλληνες συγγραφείς οραματίζονταν ένα μέλλον πιο φωτεινό και πιο ποιητικό. «Οι νέοι ναζί του ISIS σκότωσαν τον Μπασίρ Αλ Αανί, αλλά δεν μπορούν να σκοτώσουν την ποίηση», έγραψε ο δημοσιογράφος Γουαέλ Σαγουάχ αποχαιρετώντας τον φίλο του Μπασίρ Αλ Αανί, που δολοφονήθηκε, μαζί με τον γιο του, από το Ισλαμικό Κράτος. Κι η Εταιρεία Συγγραφέων υπενθυμίζει και πάλι: «Είμαστε εδώ για να υπερασπιστούμε την ποίηση: την Ποίηση όσο ακόμα μπορεί να αποτελεί έναν επιπλέον ορισμό της ελευθερίας».

 

μα επί τέλους! πια ο καθείς γνωρίζει πως
από καιρό τώρα
-και προ παντός στα χρόνια τα δικά μας τα σακάτικα-
είθισται
να δολοφονούν τους ποιητάς

ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ

Δείτε επίσης


Πέθανε η κριτικός της λογοτεχνίας Μάρη Θεοδοσοπούλου

Πέθανε η κριτικός της λογοτεχνίας Μάρη Θεοδοσοπούλου

06/09/16
Η Μάρη Θεοδοσοπούλου είχε εργαστεί στο περιοδικό Αντί και αργότερα στις εφημερίδες Το Βήμα, Ελευθεροτυπία και Εποχή. Εξέδωσε τα βιβλία: Εποχικά (1999), Μετ' έρωτος και
Ο Νίκος Καζαντζάκης και οι Έλληνες ομότεχνοί του: Αλληλεπιδράσεις, συνάφειες και διαφωνίες

Ο Νίκος Καζαντζάκης και οι Έλληνες ομότεχνοί του: Αλληλεπιδράσεις, συνάφειες και διαφωνίες

30/10/22
Με αφορμή τη συμπλήρωση 140 χρόνων από τη γέννηση του Νίκου Καζαντζάκη και 35 χρόνων από την ίδρυσή της στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης, η Διεθνής Εταιρεία Φίλων Νίκου Καζαντζάκη (ΔΕΦΝΚ) ανακοινώνει τη διοργάνωση Επιστημονικού Συνεδρίου με θέμα: «Ο Νίκος Καζαντζάκης και οι Έλληνες ομότεχνοί του: Αλληλεπιδράσεις, συνάφειες και διαφωνίες»