Για τις απαγορεύσεις επισκέψεων συγγραφέων κ.ά. στα Γυμνάσια & Λύκεια


02/04/16

Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργού Παιδείας κ. Ν. Φίλη, και υπό το πρόσχημα της μη διατάραξης της εύρυθμης λειτουργίας των Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων και της διδασκαλίας της εξεταστέας-διδακτέας ύλης ενόψει των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, απαγορεύονται μέχρι τη λήξη των μαθημάτων του σχολικού έτους 2015-2016 ομιλίες, ενημερώσεις, δραστηριότητες και εκδηλώσεις.(http://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/adeia_eisodou_sholeia.pdf) Η απαγόρευση αυτή δεν μπορεί να εξηγηθεί με όρους κοινής λογικής.

Η επίσημη παιδεία που παρέχει το ελληνικό κράτος στους μαθητές-πολίτες του απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί ικανοποιητική. Η συνεχής πτωτική πορεία και υποβάθμισή της σε κάθε επίπεδο αποτυπώνονται στη θέση που καταλαμβάνει η χώρα μας στα διεθνή προγράμματα αξιολόγησης των μαθητών και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων –μια ματιά στη θέση της Ελλάδας στο PISA αρκεί.
Οι εκδηλώσεις και δραστηριότητες που ο υπουργός απαγορεύει είναι πολύτιμες. Συμπληρώνουν τα κενά της δημόσιας εκπαίδευσης, ανοίγουν νέους ορίζοντες στους μαθητές, τους εισάγουν σε γνωστικά πεδία που δεν καλύπτει η διδακτέα ύλη.


Η γνώση που παρέχει το σχολείο δεν μπορεί να περιορίζεται στη διδακτέα ύλη. Αυτά που ο κ. υπουργός απαγορεύει αποτελούν επί σειρά ετών πολύτιμο βοηθητικό βραχίονα για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι γνωρίζουν από την πείρα τους πως οι δραστηριότητες αυτές λειτουργούν ενισχυτικά στην επίσημη εκπαίδευση. Οι συναντήσεις με συγγραφείς, θεατρικούς θιάσους, μουσικούς, αθλητές αποτελούν πλούτο για τους μαθητές και επιπλέον προσφέρονται χωρίς το παραμικρό κόστος.

Το υπουργείο μέχρι στιγμής δεν έχει ανοίξει κανέναν διάλογο με φορείς όπως οι εκδότες που συνεισφέρουν μεγάλο μέρος της πολιτιστικής παραγωγής του τόπου. Σε άλλες χώρες το κράτος ιδρύει, λειτουργεί και εμπλουτίζει τις σχολικές βιβλιοθήκες, ενώ στην Ελλάδα για μια ακόμα φορά μέσω μιας συνοπτικής ανακοίνωσης αντιλαμβανόμαστε ότι ο πολιτισμός πρέπει να εξοβελιστεί, αφού ακόμα και η επίσκεψη ενός συγγραφέα σε ένα σχολείο «διαταράσσει την εύρυθµη λειτουργία» του. Και όλα αυτά, με πρόσφατη την απόφαση του προηγούμενου υπουργού Παιδείας που μείωσε τις ώρες διδασκαλίας της λογοτεχνίας!

Καλούμε τον υπουργό να αναθεωρήσει μια καταφανώς λανθασμένη και άστοχη απόφαση και να επιτρέψει τη συνέχιση της επιμόρφωσης των μαθητών από άτομα και φορείς που, με τη συγκατάθεση της διεύθυνσης των σχολείων, είναι σε θέση να την προσφέρουν. Θα προσφέρει ανεκτίμητη υπηρεσία στο μαθητικό δυναμικό και στην ίδια τη χώρα μας.

Δείτε επίσης


Βραβεία του Αναγνώστη σε μέλη της Εταιρείας μας

Βραβεία του "Αναγνώστη" σε μέλη της Εταιρείας μας

11/06/19
Με χαρά πληροφορηθήκαμε ότι οι συγγραφείς και μέλη της Εταιρείας Συγγραφέων (με αλφαβητική σειρά): Xάρης Βλαβιανός (Βραβείο Ποίησης), Δήμητρα Κολλιάκου (Βραβείο Διηγήματος-Νουβέλας),
Έρευνα ΟΣΔΕΛ για το βιβλίο και το κοινό του | Ενημέρωση

Έρευνα ΟΣΔΕΛ για το βιβλίο και το κοινό του | Ενημέρωση

26/10/22
Ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ), στο πλαίσιο του πολιτιστικού και κοινωνικού έργου του, συντόνισε και χρηματοδότησε την έρευνα «Αναγνώσεις, αναγνώστες και αναγνώστριες: Το βιβλίο και το κοινό του στην Ελλάδα». Η εν λόγω έρευνα, με θέμα την αναγνωστική συμπεριφορά, διενεργήθηκε από τον Ιανουάριο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2022, υπό την επιστημονική διεύθυνση του Νίκου Παναγιωτόπουλου, καθηγητή κοινωνιολογίας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.